Δελτίο Τύπου

                                                            17/12/2018

Εγκρίθηκε το Τεχνικό Δελτίο και ξεκινά με το νέο έτος η διαδικασία ψηφιοποίησης του αρχείου του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ) σε έξι κλάδους επικούρησης που αφορούν τον ιδιωτικό τομέα. 

Πρόκειται για ένα έργο μείζονος σημασίας γιατην εύρυθμη λειτουργία του ταμείου και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων του, καθώς θα ψηφιοποιηθούν πάνω από 36.000.000 σελίδες χαρτώου αρχείου ασφάλισης των εξής τέως τομέων: ΤΕΑΥΕΚ, ΤΕΑEΙΓΕ, ΤΕΑYΝΤΠ, ΤΕΑΗΕ, ΤΕΑΧ,ΤΕΑΠΟΖΟ.

Το έργο «Ανάπτυξη ψηφιακού περιβάλλοντος ενοποιημένων υπηρεσιών και διαλειτουργικότητας ΕΤΕΑΕΠ», προϋπολογισμού 7.703.195 ευρώ, θα γίνει με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, καθώς εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020».

Στόχος είναι ο ριζικός εκσυγχρονισμός των διοικητικών διαδικασιών με όχημα και εργαλείο την αξιοποίηση των ΤΠΕ και τελικά η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Ταμείου. Προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη εφαρμογής διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου, η βελτιστοποίηση των υφιστάμενων εφαρμογών για την αυτοματοποίηση της διαδικασίας πραγματοποίησης ελέγχων, η διασύνδεση με υφιστάμενες διαλειτουργικότητες (web services) μεταξύ φορέων, η δημιουργία One stop shop με ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τον πολίτη, η προμήθεια εξοπλισμού Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνιών κλπ.

«Το έργο ψηφιοποίησης θα αλλάξει τα δεδομέναστην διαχείριση και διακίνηση ασφαλιστικής πληροφορίας και θα καταστήσει το ΕΤΕΑΕΠ πιο πολιτοκεντρικό. Οι πολίτες θα μπορούν στο εξής να ζητήσουν με ηλεκτρονική αίτηση οποιαδήποτε πληροφορία επιθυμούν και να εξυπηρετηθούν άμεσα, χωρίς άσκοπες μετακινήσεις και αναμονές στην ουρά» δήλωσε ο Διοικητής του ΕΤΕΑΕΠ Νίκος Μπρίκης.

Με την ολοκλήρωση του έργου της ψηφιοποίησης αναμένεται να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος αναζήτησης ασφαλιστικής ιστορίας και ναμειωθεί δραστικά ο χρόνος διεκπεραίωσης των υποθέσεων. Παράλληλα θα μειωθεί η ανάγκη φυσικής παρουσίας των πολιτών καθώς αναμένεται πως το 50% των αιτήσεων θα γίνεται ηλεκτρονικά. Τέλος θα υπάρξει διευκόλυνση των συναλλασσομένων της περιφέρειας, διοικητικές οικονομίες κλίμακας, αλλά και μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ